A principis de segle xx es referma el projecte de prolongar el tren de Ripoll cap a la Cerdanya i França. El 1919 les comunicacions es revolucionen amb l’arribada del ferrocarril a Ribes de Freser.
Nascuda a Puigcerdà l’any 1985, es llicencià en Història de l’Art a la Universitat de Barcelona el 2008. Dos anys més tard s’especialitzà en Didàctica de les Ciències Socials al màster en Formació del Professorat a la Universitat Autònoma de...
Martí Solé Irla (Puigcerdà, 1954), col·leccionista i estudiós local. Del 1988 al 2007 col·laborà, com a coautor, en diferents articles dins dels Quaderns d’Informació Municipal de Llívia. Entre les seves publicacions cal destacar 115 anys de...
A principis de segle xx es referma el projecte de prolongar el tren de Ripoll cap a la Cerdanya i França. El 1919 les comunicacions es revolucionen amb l’arribada del ferrocarril a Ribes de Freser. Després de les obres dels túnels del Cargol i de Toses, el tren fa cap a La Molina i l’octubre de 1922 s’atura a la Vila de Puigcerdà. L’enllaç amb França va haver d’esperar fins al 1929, any de l’electrificació de la línia. Des de l’estació de La Tor de Querol–Enveig el transpirinenc remunta la vall de Querol i, superat el túnel de Pimorent, fa via cap a Acs.